Un de cada tres condutores implicados en accidentes en rotondas cometeu unha infracción, principalmente non respectando prioridade, exceso de velocidade e non gardando a distancia de seguridade, segundo os datos da DXT de 2020 (ver recuadro).
PRIORIDADE. Entre todas, as infraccións ás normas de prioridade son as máis frecuentes nas rotondas, unha de cada cinco. E, como explicamos no primeiro capítulo desta serie, a norma principal establece que os vehículos que circulen polo interior da rotonda teñen prioridade sobre os que entren (sempre que un sinal –semáforo, sinalización viaria– ou un axente non ordene o contrario). ).
Polo tanto, entrar nunha praza circular sen respectar o paso dos demais condutores pode provocar freadas bruscas, colisións e mesmo choques entre vehículos.
Así mesmo, saír da glorieta por un carril interior, cruzando por diante doutros vehículos, tamén pode ter graves consecuencias: “É quizais a manobra máis perigosa que pode realizar un condutor dentro dunha rotonda. Unha manobra ilegal que, unida a unha velocidade excesiva e unha colisión en ángulo, pode comprometer a estabilidade e mesmo provocar o envorco dun dos vehículos implicados”, explican dende a Área de Formación de Condutores da DXT. Unha infracción que mesmo podería ser considerada delito e sancionable con prisión se existe unha condución temeraria que poña en risco a vida dunha ou varias persoas.Rotondas: A imprudencia máis perigosa.
A VELOCIDADE TOTAL. O exceso de velocidade tamén provoca moitas incidencias nestas rotondas: o 8% dos condutores implicados en accidentes en rotondas interurbanas cometeron unha infracción de exceso de velocidade.
Como sabemos, reducir e adaptar a velocidade son as precaucións básicas á hora de achegarnos a unha rotonda: “Estamos nun tramo de estrada que non está pensado para circular a gran velocidade. O exceso de velocidade nunha rotonda impide que outros vehículos entren e cambien de carril, obrígaos a invadir varios carrís para controlar o vehículo e multiplica o risco e a gravidade dos accidentes. E tamén o risco de atropelo aos peóns que poidan estar cruzando a vía á saída da rotonda”, destacan desde Formación de Condutores.
CAMBIOS DE CARRIL. Moitas das infraccións habituais nas rotondas prodúcense durante a circulación por dentro da rotonda: indisciplina de carril, cambios de carril sen utilizar os indicadores, ou respectar prioridades, ou distancias de seguridade. Infraccións que tamén complican a condución para outros condutores e provocan multitude de freadas inesperadas e colisións entre vehículos. “O uso dos carrís dentro dunha rotonda é como calquera outro tramo de estrada. Ocuparemos o carril da dereita, fóra da cidade, e o que mellor se adapta ao noso destino nas zonas urbanas. E cambiaremos de carril sempre seguindo dúas normas básicas: respectar a prioridade dos que xa circulan por el e sinalar a manobra coa suficiente antelación para non sorprender aos demais condutores”, subliñan dende a DXT Formación de Condutores.
Por último, nas rotondas debemos prestar a máxima atención á presenza de usuarios vulnerables, como ciclistas e motoristas: é fundamental respectar a súa prioridade nas saídas, entradas e cambios de carril e manter unha distancia axeitada con elas, xa que son os usuarios máis difíciles de acceder. detectar e máis fráxil en circulación.